21. luukku

Päräytimme hyvin extemporee pystyyn pikkuiset pikkujoulut ja sattumalta tajusimme että osallistujat olivatkin kaikki tuwweja! Haastattelimme siis kaikkia yhden kysymyksen verran joka kuului näin: Mitä turrila on tuonut elämääsi?


Timberwolf: "Kuulostaa tosi kliseiseltä ja siirappiselta sanoa, että en luultavasti olisi tässä ilman Turrilaa. Aivan hirvittävän iso osa mun kavereista ja ystävistä on löytynyt alun perin foorumilta, enkä olisi koskaan oppinut koodaamaan kaikkea, mitä koodaan nyt, ellen olisi ottanut Turrilan kautta uusia haasteita vastaan! Nyt jouluna mulla tulee 12 vuotta täyteen tuwwina, enkä olisi ikinä uskonut, että 25-vuotiaana mulla olisi edelleen samoja "nettikavereita" kuin tuolloin alkuaikoina. Ihan hullua, miten paljon joku virtuaalifoorumi voi vaikuttaa elämään!"

Jen: "Paljon ystäviä, iloa ja apua. Ollaan käyty turriporukalla ulkomailla lomailemassa ja itketty ja naurettu ja laulettu virsiä ja perustettu lukupiiri."

Murhapolttaja: "Varsinkin alkuaikoina Turrila oli mulle melkein kuin toinen koti ja yhteisö, jonne sai vuodattaa päivän ilot ja surut. Vieläkin on hauskaa seurata niiltä ajoilta tuttujen turrien elämää ja huomata, että ihan hyvinhän meille kaikille on sitten lopulta käynyt. Kolmisentoista vuotta Turrilassa on tuonut mulle myös tukun ihan IRL-ystäviä, joiden kanssa on valloitettu jo aika monet kolkat maalla ja merellä. Niin, ja nykyään olen töissä viestintähommissa ja joka päivä kiitollinen virtuaalikoirajutuille kaikesta saamastani käytännön opista - eipä olisi muuten tullut opeteltua vaikka verkkosivujen tekemistä jostain kymmenenvuotiaasta alkaen. Eli vaikka en enää kovin aktiivinen Turrilan kävijä olekaan, on se edelleen jotenkin läsnä mun elämässä oikeastaan joka päivä ❤"

Viivi: "En edes enää muista kuinka vanha olin, kun tulin turrilaan. Siitä on ainakin sata vuotta. Turrila antoi ihan hirveästi: uusia ystäviä ja tuttuja, treenikavereita, juttuseuraa. Oli parasta kun ympäri suomea yhtäkkiä sulla olikin toinen perhe."

Eveliina: "Turrilasta on löytynyt mm. kaksi kämppistä ja hyviä ystäviä! Rutkasti tietoa ja taitoa liittyen oikeastaan kaikkiin elämänalueisiin. Turrilaan on voinut aina vuodattaa kaiken ja aina joku sielunsisko on löytynyt, jonka kanssa asioita puida. Tuntuu edelleenkin oudolta ajatella että suurin osa ystäväpiiristä on nettikavereita ja vielä virtuaalikoirafoorumilta!"

Ihanaa joulua turreille ja muistelkaa omia hyviä asioita, joita turrila on elämään tuonut!

Kommentit